dor de adolescență.

Vârsta adultă tânără

Între 20 și 40 de ani deciziile legate de viața intimă a persoanei sunt în primplan. Sănătatea fizică atinge maximul, pentru ca apoi să se degradeze lent. Abilitățile intelectuale capătă noi dimensiuni și sunt valorificate mai ales în viața profesională.

 

Asta spune iubita noastră Wikipedia. pfff. Nu e corect, spuse ea cu o voce de copil supărat. Încă vreau să-mi spun adolescent.

Adolescența încă are un gust dulce și acum amărui când îl pronunț.

Nu vreau să mă întorc în copilărie. Niciodată nu am vrut. Dar acum vreau să mă întorc la acel început. La 15 ani simți că îți începe viața cu adevărat. Eu nu simt asta la 20. Nu mai sunt cea mai tânără persoană la un training, la un curs, în voluntariat. Nu mai sunt și mereu eram și iubeam să fiu. Iubeam să fiu printre oameni mai mari și să le vorbesc și să îi ascult și doar iubeam să fiu.

Spusesem la un moment dat că niciodată nu ești prea tânăr sau prea bătrân pentru ceva. Dar nu cred că mai cred în asta. Nu știu. Îmi e dor de adolescență. Nu îmi e dor pentru că am regrete, nu îmi e dor pentru că era mai simplu pentru că nu era, nu îmi e dor pentru că nu am făcut ceva. Doar îmi e dor. Îmi e dor de entuziasmul meu și de zâmbetul meu cu care credeam că voi schimba lumea. Bine, credeam că voi schimba mentalități. Că fac parte din generația aia nebună care face multe chestii.

Acum este o alta. Acum sunt deja un adult, cică. Mulțumesc, Wikipedia. Acum alții sunt tineri și fac multe chestii. Asta e. Îmi e dor să fac și eu chestii, right? Asta trebuie să fie.

Neah. Nu știu. Poate. Nu mai cred. Parcă îmi e dor de un început curat, fără caractere moarte, fără bonusuri…fără, fără, fără. Dar îl am. Îl am aici în această țară, dar nu îl simt. Mă simt a trebuie să-mi rezolv cumva viața.

Da, da, știu…gândul care îți va strica mult, cel mai mult anii aceștia de 20 este gândul că trebuie să știi ce faci, ce să faci. Citisem undeva asta, într-o formă sau alta. Dar ceva lipsește, știi? Nu-mi pot pune exact degetul pe acel ceva, dar poate o voi face după alte şi multe întrebări. Poate. Ironic. Puțin ironic. Scrisesem articolul o liniște fără răspunsuri acum câteva ore.

Poate singura concluzie aici ar fi că nu este nicio concluzie. Neah. Singura concluzie este că sunt o persoană complexă.

 

 

-A.

2:42 am

 

5 gânduri despre &8222;dor de adolescență.&8221;

  1. Ei, privind astfel lucrurile, da psihologia e mai degraba o alegere de viitor, de felul in care ma vad profesand. Materia in sine, cel putin ce se cere la bac, nu e nici ea din cale afara de interesanta, e doar acceptabila, multa teorie si putine chestii practice. Se zice oricum ca psihologia adevarata se invata dupa facultate. Mai ales ca prin tara experienta practica nu este atat de dezvoltata in privinte studiilor, dar tot mai bine decat pe meleaguri straine unde, oricat de bine sunt cotate facultatile, am auzit de prea multe vise ce mor in singuratate. Asa ca da, cred ca este psihologia o chestie de viitor, daca e sa judec problema prin sfaturile tale. Dar cam am probleme cu judecata la rece de cand imi ocup tot timpul invatand, mai mult de stres si emotii, care imi aduc si nesiguranta de sine. Tocmai ieri am realizat insa ca invat si ineficient, ca nu m-am bazat nici aici prea mult pe judecata, cunostinte si intuitie proprie, asa ca mi-am luat doua zile de pauza ca sa revin in forta cu o noua schema, tot ma simt cam pe ultima suta de metri, dar n-ai ce face, oricum nu rezolvam nimic daca abordam la fel problema, poate chiar ajungeam sa fac mai rau. In fine, lasand obsesia mea nefondata din ultimul timp la o parte, poti sa ma suni oricand, nu ti-am raspuns la mesaj mai devreme pentru ca ieri nu am intrat pe blog, si azi am tot fost pe drumuri fara baterie, mi-am consumat si putinul pe care il aveam scriind ultimul articol, mai mult ca sa ma eliberez un pic de tot ce am ignorat zilele astea. Si a fost bine, ca mi-am adunat fortele dupa mica mea lamentare si taria de a tine capul in sus la propriile mele frici.

    Apreciat de 1 persoană

  2. Vrei sa te sun astazi, sa mai vorbim despre asta?
    Din punctul meu de vedere, facultatea nu ar trebui sa fie aleasa in functie de pasiuni, de ce iti place. Ar trebui sa fie aleasa daca te gandesti acum ca vrei sa o profesezi, daca te vezi profesand-o in viitor. Sigur, multe se schimba in cativa ani, dar e important sa alegi acum cat mai bine cu putinta.
    Daca psihologia este doar o pasiune mereu vor exista cursuri online si offline si mereu va exista internetul(tocmai mi s-a nascut un gand ca internetul va muri at some point). Facultatea nu e doar roz. Da, esti la favultatea la care vrei, dar asta nu inseamna ca nu vei avea profesori pe care nu ii vei intelegi si altii mai putin competenti. Ii vei avea. Si vei avea materii care vor parea inutile, dar sunt obligatorii pentru ca sistemul de invatamant inca functioneaza prin frica si parlamentarii ne spun la microfoane, zambind ca noi suntem liberi. Vei avea parte de mult studiu individual, sesiunile vor fi sesiuni si examenele nu vor fi niciodata fun. Vei invata mult si trebuie sa stii sa te motivezi. Nu cred ca trebuie sa mergi la o facultate care iti place pentru ca vei ajunge sa fii dezamagita. Nu spun ca asta e un lucru rau, poate asta te va motiva mai tare, spun doar ca nu mi se pare un lucru potrivit.

    Apreciat de 1 persoană

  3. Sunt in competente si sunt programata pe la 3, deci chiar daca merge mai devreme nu plec pana intr-o jumatate de ora:)). Si tocmai ca am 18 ani si m-am tot sucit la ce facultate vreau, iar acum in pragul bacului mi-e frica ca ultima alegere cu psihologia sa nu fie altfel decat imi pare, observ cum timpul a trecut pe langa mine si ca nu prea mai e de joaca in nici un fel, sunt un pic speriata. Mai ales ca am tendinta sa ma stresez peste medie.

    Apreciat de 1 persoană

  4. Da, stiu cum se simte, si eu visam ca sunt speciala si ca pot face orice pe la 15 ani. Apoi, realizezi ca timpul a trecut pe langa tine fara sa te fi apucat de nimic si ca oricum toate visele cer sacrificii si disciplina, si le alegi in functie de cat de mult esti tu in stare sa oferi asa ceva.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

