marele internet şi rețelele sociale

Doamne, cât iubesc eu Internetul! Am mai menționat acest lucru vreodată aici? Hmm, nu cred…aşa că hai să o mai spun o dată: Iubesc Internetul.
De ce?

Păi, pentru că e un loc fără sfârşit, pentru că e locul din care creierul se alimentează cu multe, multe informații de pe Wikipedia şi site-uri de încredere pentru mine, îl iubesc pentru că pot să-mi las gândurile needitate să-mi curgă din minte aici, pentru că la 3 dimineața când nu am somn pot să intru pe Facebook şi să văd cum un prieten,o cunoştiință sau o organizație a spus ceva despre voluntariat, deapre cum mai există speranță în România sau despre cât de frumos a foat evenimentul X şi acest lucru îmi schițează un zâmbet larg şi tâmp şi-mi face ochii mari. 

Iubesc cum pot să mă distrag prin filme şi seriale bune şi proaste, cum îmi găsesc uneori inspirație pe Instagram şi cum învăț să găsesc rețete delicioase pe youtube şi cât de plictisitoare ar fi fost orele de dirigenție fără Internet.

Dar ce iubesc eu mai mult la acest mare şi magic Internet? Ador că pot găsi cărți online şi că mereu pe Facebook găsesc conferințe care mă interesează, oportunități de voluntariat, intership-uri, evenimente, seminarii, workshop-uri, cursuri de tot felul şi mulți, mulți oameni faini.

Da, poți spune că Internetul, rețelele sociale în general îți mănâncă multă energie şi prea mult timp…şi ce e mai important decât aceste două lucruri? Dar adevărul e că nimeni nu îți impune să stai cu orele pe Facebook după ce te întorci acasă de la muncă şi apoi să te pedepseşti a doua zi pentru că nu ai terminat raportul, dacă faci acest lucru arată că nu prea şti cum să foloseşti rețelele sociale. Da, e uşor să dai vina pe ele pentru lipsa ta de control…dar Facebook-ul va fi okay chiar dacă tu nu te loghezi două zile…serios, încearcă!

Un alt lucru despre care multe persoane vorbesc este lipsa de intimitate…

şi aici am ceva de spus: mi-am propus acum ceva timp să-mi şterg toate rețele sociale, dar ceva mă ținea pe loc: pe Facebook mereu vedeam noutăți în ale voluntariatului, grupurile organizațiilor în care fac voluntariat, evenimente de tot felul la care iubeam să particip, oportunități; Instagram-ul mă inspiră din multe puncte de vedere şi well, alte rețele de socializare nu am. 

Youtube-ul îl văd altfel, e locul meu pentru muzică, filmulețe artistice, oameni cu multe păreri interesante care vorbesc în fața camerei…ştiu că nu voi renunța la el. 

Cum spuneam, îmi doream să închid aceste conturi, dar nu am făcut-o…nu am făcut-o pentru că nimeni nu mă obligă să postez unde mi-am petrecut vacanța chiar dacă toți colegii mei o fac, nimeni nu mă obligă să postez ceva, nu mă amenință nimeni cu un pistol să postez zilnic. Fiecare postare e alegerea mea şi fiecare postare poate fi folosită pentru bine. 

Un lucru pe care l-am auzit de curând este că rețelele de socializare sunt depresive…ei bine, eu, Andreea, sufăr de depresie, atatcuri de panică şi anxietate, dar niciunul dintre aceste lucruri nu mi-au fost provocate de către rețelele de socializare şi nu devin mai tristă şi nu am un atac de panică în momentul în care văd o noutate. Aici totul ține de persoanele pe care le urmăreşti. Dacă Roxana e colega ta de muncă şi postează mereu despre cât de mult îşi urăşte viața de ce o mai ții la prieteni, de ce o mai urmăreşti? Dacă îți doreşti să îți ții toți colegi de la muncă prieteni pe Facebook, până şi pe paznicul care se masturbează când te vede, okay, fă-o, dar nu e nevoie să îi urmăreşti activitățile.

Legat de ‘telefoanele, retelele astea, neică îi fac pe copii din ziua de azi sălbatici’ pot spune doar că din nou totul ține de tine. Acelaşi lucru se poate spune şi despre o carte, nu? O poți folosi ca protecție când vine vorba de persoane cu care nu îți doreşti să comunici şi în acelaşi timp o poți închide la fel de uşor ca şi telefonul când eşti interesată de ceva anume.

Cred că Internetul este prost folosit de multe persoane? Da, un mic exemplu: mama mea nici măcar în ziua de astăzi nu a intrat pe Internet să citească o definiție a depresiei sau a veganismului, dar se uită mereu pe Facebook la ce face Irina şi la ce melodie a mai scos Raul/Raol. Bine, ea nu prea foloseşte Internetul la nimic în afara bârfei în care şi ea participă şi în afara link-urilor dubioase de pe Internet în care are prea mare încredere(motiv pentru care îmi curăț vechiul pc de cel puțin două ori pe lună). Scuza ei pentru ignoranță: ea nu crede tor ce acrie pe Internet, puțin ironic, nu?

da, multe persoane sunt de părere că fiecare lucru de pe Internet este făcut pentru a-i ataca personal pe ei şi cred cu tărie că ei merită multe, mai multe decât ceilalți şi cel mai probabil îşi spun părerile lipsite de informații şi dovezi de cel puțin trei ori pe zi…dar să fim serioşi pentru o clipă, pe aceşti oameni de prost gust îi găseşti în viața reală, poate sunt chiar în spatele tău acum şi vorbesc prea tare la telefon şi poate telefonul e şi pe speaker.

Singura diferență dintre maimuțoii de pe internet şi cei din realitate este că tu îi poți bloca dacă doreşti şi cu siguranță îi poți ignora. Ce nu am da să avem aşa ceva în realitate, un click care să rezolve totul…

Aminteşte-ți că Internetul înseamnă mai mult decât rețelele de socializare(pentru unii acest lucru ar fi un şoc, ştiu câteva persoane) şi aminteşte-ți că tu eşti în control cât timp nu se ia curentul.

Navigare plăcută, inteligentă şi sănătoasă!

(dacă nu aveam acum acces la Internet, nu puteam să-mi spun părerea despre Internet, am mai spus cât iubesc Internetul?)

Photo source:Google

Lasă un răspuns

