20 de sfaturi practice de la o fată de 20 de ani

Astăzi, 15 Martie e prima zi în care pot spune că eu, Andreea, am 20 de anişori…încă se simte ciudat să spun şi să scriu acest lucru!!!

Şi la fel ca şi anul trecut, am decis să fac liste, liste cu lecţii de viaţă, listă cu lucruri făcute, liste cu lucruri practice, liste, liste, liste!

Următoarea listă de lucruri practice e una pe care inteționez să o urmez în următorii ani sau cel puţin următoarea perioadă din viața mea şi una care conţine lucruri pe care eu din anii trecuţi ar fi vrut să le ştie, prin urmare pentru mine şi pentru tine, 20 de sfaturi practice de la o puştoaică de 20 de ani:

1)  Uleiul de cocos îţi va salva viaţa. 

Dacă nu l-ai încercat până acum, îți recomand să îți cumperi un borcan cât mai curând.

Îl poți folosi ca şi balsam de buze, ca şi cremă/ulei de corp, în special pentru zonele uscate, ca şi demachiant, demachiant pentru ochi, balsam de păr, pentru cuticule, cremă de ras, pentru gătit îl poţi folosi ca înlocuitor pentru unt în majoritatea rețetelor, pe pâine, smoothies, în prăjeli şi nu numai, mască pentru păr,pastă de dinți, vorbind despre dinți, cel mai bun lucru pe care îl poți face pentru dinții tăi e să iei o lingură dimineața imediat după ce te trezeşti de ulei de cocos şi să o tot amesteci timp de 20 de minute în gura ta, majoritatea nu reuşesc să facă acest lucru timp de 20 de minute de la prima încercare din care texturii uleiul, dar poți începe uşor cu 1 minut şi de acolo tot urci, prin această tehnică uleiul elimină toxinele din gura ta înainte ca ele să se răspândească în întregul tău organism şi te ajută să îţi albeşti dinții, te ajută în reducerea migrenelor, creşterea energiei şi curățarea tenului; poți folosi uleiul de cocos pentru a te relaxa în timpul unei meditații aplicându-l pe tâmple, încheieturi şi uşor pe gât; deodorant, în cafea, ciocolată caldă, poți folosi ulei de cocos şi în beneficiul câinilor şi pisicilor şi multe, multe altele.

Posibilitățile sunt infinite.

11) Încearcă mai multe lucruri noi şi implementează-le pe cele care îți sunt utile în stilul tău de viață.

Pentru a-ți fi mai uşor poți încerca lucrul X pentru o anumită perioadă de timp de exemplu: 5,7 zile,două săptămâni, 30 de zile, 60, 90 de zile.

Exemple de lucruri care merită încercate

  • în care să scrii într-un jurnal
  •  îți învingi fricile (una noua în fiecare zi)
  • în care să te trezeşti devreme
  • în care să faci yoga
  • în care să faci sport
  • în care să faci meditație
  • în care să trăieşti un buget limitat
  • fară telefon
  • fără social media
  • fără zahăr
  • fără o oglindă
  • cu un borcan de ulei de cocos
  • în care să găteşti zilnic ceva nou
  • în care să practici self-love
  • în care să stai singură
  • în care să dormi x ore
  • în care să fii vegan sau să încerci o nou stil de viață
  • în care să înveți o limbă nouă
  • fară make-up
  • în care încerci tratamente pentru păr
  • în care să foloseşti tramente noi pentru ten
  • fără cafea
  • în care să consumi mai multă apă
  • în care să porți aceleaşi haine
  • în care să încerci minimalismul
  • în care să încerci mâncare nouă/mâncare nouă din jurul lumii
  • în care să consumi ca lichid doar apa, nu cafea, nu vin, etc.
  • în care să fii productiv
  • în care să pictezi
  • în care să creezi artă
  • de voluntariat

şi multe, multe altele…şi aici posibilitățile sunt nelimitate.

2) Un program de somn sănătos e important. 

Am învățat pe propria-mi piele cât de obositor e să dormi prost sau să dormi prea puțin şi am simțit beneficiile unui program de somn sănătos de asemenea. Totul se construieşte în timp şi dacă ‘greşeşti’ o zi, ia-o de la capăt din nou.

Bea apă înainte de culcare, nu folosi telefonul înainte de culcare pentru că lumina ajunge în mintea noastră şi cumva ea crede că este zi şi atunci nu vei putea adormi uşor, nu adormi cu lumina aprinsă din aceleaşi motive.

Fă acelaşi lucru în fiecare seară şi totul va deveni natural.

12) Locul telefonului este în altă cameră sau în colțul camerei în care dormim, departe de patul nostru. 

Acest lucru ne ajută să ne ridicăm mai repede din pat când auzim alarma pentru că ne simțim obligați să o oprim.

5) Investeşte timp şi energie într-o distragere sănătoasă. 

Vorbind despre un program de somn sănătos, pe mine mă ajută meditația,cititul şi yoga să adorm mai bine. O altă distragere sănătoasă este alergatul, activitatea pe care eu mereu o încep, iau pauze fără le planific şi după o iau de la capăt din nou, dar încă nu renunți.

15) Fă-ți un cont în bancă.

10) Învață unde ți se duc banii. 

Am trăit peste 4 ani singură şi deşi am fost sprijinită financiar de către părinții mei, eu primeam lunar diferite sume de bani cu care trebuia să-mi acopăr toate nevoiele. Bugetul e foarte foarte important.

14) Doar mergi la psiholog!

Nu eşti nebun dacă mergi la psiholog, okay?

Psihologul te poate ajuta mai mult decât îți poți imagina şi nu vorbesc doar despre ajutorul pe care îl primeşti în momentele tale dificile.Te poți dezvolta extraordinar în cadrul şedințelor pe plan personal, îți poți găsi calea în viața profesională, poți învăța cum să te motivezi pe tine şi multe altele. Psihologul poate fi Dumnezeul tău în varianta umană, suportul tău pentru că e persoana care te ascultă mereu, care nu te judecă, care e mereu acolo pentru tine, care încearcă să te înțeleagă şi mereu te ajută. Doar încearcă! Şi da, poate nu te vei potrivi cu primul sau primii tăi psiholog pentru că toți suntem oameni şi nu facem click cu fiecare persoană pe care o cunoaştem de multe ori chiar fără un anumit motiv. E normal! Mergi la câteva şedințe, observă cum te simți şi dacă nu te simți ascultat sau nu îți place persoana pe care o vezi, doar schimbă-o! Caută pe altcineva sau chiar îi poți cere persoanei pe care o vezi o listă de recomandări.

Doar încearcă!

18) Petrece timp sigur.

Şi nu mă refer tu într-o cafenea cu o carte sau tu singur în casă uitându-te la un film. Renunță la distrageri şi fii doar tu cu tine şi gândurile tale din când în când, indiferent dacă eşti un introvertit sau un extrovertit. Timpul cu tine e important.

Am învățat, în special în ultimii doi ani din viață cât de frumos poate fi timpul cu mine. Iubesc să călătoresc singură şi tot ce implică fiecare dintre ea, să urc într-un tren sau avion şi să ajung o altă parte. Ca un introvertit, o pereche de căşti mereu te salvează şi ca un extrovertit fiecare moment e un moment nou în care poți cunoaşte alte persoane. Poți chiar să te pierzi singur în propriul tău oraş.Un adevărat explorator se pierde până şi în curtea din spatele casei.

7) O oră sau două înainte de ‘ora ta de trezire’ pot fi folosite în atât de multe moduri!

Yoga, mic dejun, meditație, sport, citit, alergare, gătit, învățat, duş, sex, organizare,planificatul zilei şi multe, multe altele.  Da, te trezeşti mai repede decât ar ‘trebui’, dar un început productiv de zi îți face atât de mult bine spiritual, psihic, fizic. Încearcă!

7) Micul dejun este cel mai bun mod de a-ți începe ziua. 

8) Planificatul meselor poate suna plictisitor, dar e foarte folositor.

Fiind vegană de aproximativ un an pot spune din experiență că începutul nu a fost unul uşor pentru că am crescut consumând produse de origine animale şi nu ştiam exact cum să îmbrățişez nua schimbare, dar planificarea meselor a fost foarte utilă pentru mine atunci şi acum…şi vorbind de lucruri utile:

4) Viața este mai bună când ştii să găteşti.

Cum spuneam înaintînceputul meu în veganism a fost dificil. Practic după ce am făcut o listă cu toate lucrurile pe care le pot găti şi sunt vegane, lista a fost destul de…goală. Am luat gătitul de la zero şi a fost extraordinar de frumos. Cu acest restart am devenit mult mai creativă în bucătărie şi sper ca într-o zi să am şi o proprie carte cu rețete vegane (am pus asta în Univers). Gătitul poate fi foartr plăcut, amuzant şi un timp pentru relaxare.

 

17) Există o mică mare diferență între vacanță şi călătorie.

Iubesc să călătoresc, fie că aleg să o fac singură sau nu, e pur şi simplu o activitate care îmi face o enormă plăcere, mereu mă învață ceva nou şi de fiecare dată îmi oferă amintiri plăcute. Şi da, iubesc să merg în vacanțe de asemenea, dar nu o fac foarte des şi totuşi dacă ai creafivitate poți transforma orice călătorie într-o vacanță.

Vacanța este una pentru pur relaxare. Probabil stai la un hotel destul de scumpicel, ți-ai planificat să vizitezi anumite locuri şi să comanzi mult room service.

Călătoria este pentru exploratori, poate nu zbori în clasa întâi până acolo şi cel mai probabil stai la un hostel, dar personal, mie călătoria îmi hrăneşte sufletul. Şi da, spuneam că poți transforma călătoria într-o vacanță. Poţi sta la mare toată ziua sau poți faci lucruri mici pe care oricum le faci de obicei.

16) Fă voluntariat! Participă la intership-uri!

3) Tu de ce consumi ceea ce consumi? Învață mai multe despre ceea ce mănânci. Întreabă-te mai mult!

9 ) Jurnalele sunt geniale şi jurnalele de recunoştiință funcționează.

Jurnalele mele sunt pline desene neterminate, de multe gânduri şi amintiri prăfuite, de petale de flori şi urme de ruj, de lacrimi uscate în pagini, de grijile, de zâmbetele mele în zeci de culori…de multe, multe lucruri. E felul meu de a lăsa o parte din mine în urmă, de a-mi da seama ceea ce gândesc sau de ce am fost nervoasă ieri la prânz, e locul în care mă întorc mereu şi mereu, e acasă pentru mine şi în acelaşi timp este locul în care eu mă ascund printre rânduri. Este mecanismul meu de apărare, ascunzătoarea mea, acasă şi cumva nici măcar jurnalele mele nu reprezintă sută la sută cine sunt eu sau ce s-a întâmplat exact atunci…pentru că nici măcar eu nu pot scrie totul, pentru că vor fi mereu lucruri despre care nimeni nu va şti.

6) Dacă intenționezi să-ți pui aparat dentar, obişnuieşte-te cu ideea că îți vei vedea prea des dentistul, unor mai des decât îți vei vedea prietenii.

Also, du-te la controale şi spală-te mereu pe dinți!

19) Dacă foloseşti machiaj, măcar informează-te dacă este vegan înainte să te plângi de felul în care arată fața ta. Fă-ți cercetările legate de orice! Nu crede fiecare lucru pe care îl auzi fără să-l cercetezi!

20) Ia-o de la capăt!

Am decis să fiu vegană după 19 ani în care nu am fost. Stăteam, încă stau într-o casă în care în momentul în care deschizi frigiderul mirosul de cadavre ( aka şuncă, salam etc) te inundă. Când am decis asta, nu le puteam impune persoanelor cu care stau să facă acelaşi lucru, deci trebuia să mă obişnuiesc, oricum noi ca vegani suntem o minoritate…încă.  A fost uşor să nu mai consum carne din clipa respectivă, dar nu a fost atât de simplu cu caşcavalul. Nu mâncam regulat, încercam să nu consum deloc, dar lucrul acela era în permanență acolo. Am cedat de câteva ori, dar nu contează. Ştiu că organismul meu nu îmi ceream caşcaval, ci eu doar am fost foarte obişnuită cu el şi aveam foarte multe amintiri în preajma mâncării nonvegane în general.

Am luat fiecare zi ca prima zi. Nu-mi număram greşelile, nu-mi adunam greşelile din luna respectiva…de fapt, nu erau numere deloc. Veganismul m-a învățat să nu fiu atât de dură cu mine, să iau fiecare zi ca atare şi să fac ce pot eu mai bine în ziua respectivă. Ocupă-te de problema pe care o ai în fața ta şi dă ce ai mai bun în fiecare zi din viața ta.

2 gânduri despre &8222;20 de sfaturi practice de la o fată de 20 de ani&8221;

Lasă un răspuns

