eu și părul meu scurt

 

Nu pot să cred cât de greșit vedeam lucrurile acum câțiva ani!!!! Credeam că fetele cu părul scurt sunt foarte serioase și puțin mai mult agresive…nu puteam să greșesc mai mult!!!

M-am tuns acum câteva zeci de minute. Am mai fost tunsă înainte și mi-am schimbat culorile de câteva ori, dar nu am fost niciodată tunsă „băiețește”. Încă râd cât de prostesc sună acest lucru…tunsori „băiețești”, tunsori „feminine”…nu știam că tunsorile încă au sex în 2017…cred că unele lucruri se schimbă mai greu. în lumea noastră jucăriile au un sex, hainele, mașinile, meseriile, tunsorile, machiajul, orice obiect, mai orice lucru pare că are un sex…sau cel puțin așa văd foarte mulți oameni lucrurile, eu nu. dacă un băiat vrea să poarte tocuri pentru că se simte mai încrezător așa, de ce l-am opri noi? dacă o fată vrea să se tundă cheală de ce noi am împiedica acest lucru doar pentru că în ochii noștri este ceva scandalos? fetele pot purta machiaj dacă vor, fetele pot să nu o facă dacă vor…e 2017, societate, trezește-te!!!

revenind la subiectul fericirii mele, (am menționat că am plâns de 4 ori de fericire și că profit de fiecare obiect în care mă pot privi pentru că îmi iubesc noua imagine?) trebuie să spun de ce am ales să fac acest lucru. nu făceam asta doar pentru că era o mișcare feministă sau pentru că vreau să atrag fiecare privire, chiar deloc. Vezi părul meu a suferit cam din prima zi…era și încă este subțire și foarte slab, șampoanele,vopsitul în prea multe culori rea des, extensiile, tunsul în diferite forme, uscatul, placa de întins părul și ondulatorul nu l-au ajutat. am încercat mai mereu tot feluri de tratamente pentru a-l ajuta, pentru a-l întări cu foarte mult înainte de a începe să mă joc aproape regulat cu el și bineînțeles am continuat și după.

înainte de a face marea schimbare astăzi am fost tunsă asimetric, rasă în spată și părul îmi era blond. m-am tuns în iunie,22. da, țin minte data pentru tunsoarea respectivă chiar m-a schimbat ca persoană și mi-a oferit mai multă încredere. vezi tu, ca majoritatea oamenilor am crezut că părul lung e cel ideal, că părul trebuie să fie lung, puternic și cu mult volum. dacă tu ai un asemenea păr și te simți de o mie de ori mai încrezătoare așa, respectele mele și continuă așa. deși toată viața până acum am tânjit la un astfel de păr, tunsoarea mea scurtă m-a făcut să mă simt mult mai frumoasă, mai feminină și m-a ajutat să mă simt mult mai bine cu mine…pentru o perioadă.

a început să crească și am început să nu îl mai suport. din august, cred eu am început să simt dureri de scalp și să simt că fiecare fir de păr îmi gâdilă pielea și muream de nerăbdare să mă tund extrem de scurt, mă gândeam să mă tund cheală. de atunci mi-am ciopărțit de 2 ori părul…singură doar pentru a scăpa de firele prea lungi care îmi atingeau fața și mă enervau la culme.

părul meu se se simțea prea gras, nepotrivit și se forma în ghemotoace de păr mult prea des orice îi făceam. vreau să menționez  că în încă de anul trecut înainte cu mult de tunsoare sufeream și sufăr de depresie. tind să precizez acest lucru pentru că vei urma să fii surprins de ce voi spune în continuare.

concluzie părul meu era extrem de nesănătos și s-au întâmplat multe cu el, dar niciunul dintre aceste lucruri nu m-a condus la decizia de a-mi tunde „băiețește” podoapa capilară astăzi. el pur și simplu nu se mai simțea al meu, sună ciudat, știu, dar nu mai simțeam că îmi aparține mie, îl vedeam doar ca pe ceva în plus care îmi făcea zilele depresive și mai oribile și care îmi făcea zilele bune foarte enervante. când mi-am ciopârțit părul de două ori a ieșit destul de oribil, dar nu îmi păsa deloc…oricum nimeni nu mă vedea…pentru că adevărul e că nu am ieșit din casă din august…și atunci am ieșit fiindcă am fost obligată, nu din plăcere.

zeci de minute înainte de a pune mâna pe foarfecă plângeam, nimic nou, plâng zilnic de aproape un an (și nu de fericire), eram extrem de nervoasă și foarte foarte obosită pentru că dormisem prea puțin cu o noapte înainte(da, depresia îți poate răsturna viața peste cap, inclusiv regimul alimentar, programul de somn și ajungi să te „împrietenești” cu schimbările prea bruște de dispoziție). vorbeam cu mama mea despre cum vreau să mă tund cheală de prea multe luni deja…aproape zilnic. nu știu exact dacă lacrimile m-au făcut să decid că am nevoie de ceva care să mă liniștească sau pur și simplu nu am gândit ce făceam când am pus mâna pe foarfecă, dar am început. am început să tai și Doamne, cât de bine se simțea. părea că toate grijile din lume dispar la fel de repede pe cât părul ajungea pe podeaua camerei mele. și am tăiat și am tăiat și am tăiat până ce aproape nu mai aveam ce tăia. mama a venit în cameră și m-a făcut să mă opresc doar pentru că mi-a promis că îmi va îndepta ea părul. era deja extrem de scrut, fără fire lungi care să mă irite așa că am lăsat totul așa. am mers peste câteva minute în baie pentru a-mi spăla mâinile și în oglinda ușii noastre mi-am văzut noul chip și un zâmbet imens mi-a apărut pe față și nu s-a stins nici măcar pentru o secundă de atunci. mi-am tăiat părul și toată dispoziția mea s-a schimbat radical. depresia mea nu a fugit, evident și nu cred că va fugi foarte repede pentru că fiecare zi e o nouă bătălie spre obiceiuri mai sănătoase și multe, multe cuvinte scrise pe hârtie…și nici măcar aceastea nu îmi pot garanta un succes cu monștrii din mintea mea, dar încerc mereu și știu că persoana mea nu va înceta să lupte în bătălia cu persoana care suferă de depresie astăzi.

( 100% forma aceasta, puțin mai neglijentă și părul șaten)

 

Am plâns de 4 ori de fericire…am uitat complet cum e să simți fericirea…am uitat cum e să simți o pace sufletească și cum e să te simți pe tine cu adevărat, nu doar o fantomă într-un corp. acum fiecare obiect care îmi permite să îmi văd chipul e un nou obiect preferat. mă simt umană, LIBERĂ, îmi iubesc fața acum, îmi apreciez trăsăturile mai mult și am ajuns să îmi iubesc fruntea mea prea lată,mă simt foarte foarte încrezătoare și de o mie de ori mai feminină dect înainte chiar dacă fața mea nu are strop de make up. Mă simt fericită, liniștită și împlinită. Nu cred că mă voi simți așa în fiecare zi…pentru că nu îmi pot controla boala, nimeni nu o poate face, dar sută la sută sigură că nu voi regreta nicicând această decizie care încă îmi face sufletul să zâmbească așa de tare și să verse lacrimi de fericire pură. E una dintre deciziile pentru care pur și simplu te feliciți în viață, una dintre dintre deciziile care intră în lista „ cele mai bune alegeri pe care le-am făcut”. Imediat după s-a întâmplat să iau câteva guri din ceva care conținea ou, eu fiind vegană. Stomacul meu se vaită puțin din cauza aceasta, dar dispoziția mea e la fel de minunată ca și în prima clipă în care mi-am văzut varianta mea nouă în această viața. simt că nimic nu îmi va strica această zi și că aceasta e a doua cea mai bună decizie pe care am luat-o în viața( prima a fost decizia de a fi vegană).

mă tot gândesc cum vreau să merg mâine sau cât mai curând la salon pentru a-mi remedia părul ciopârțit și nu simt nicio rușine legată de felul în care arăt și chiar nu îmi pasă de comentariile stupide(mama a făcut câteva înainte, cum asta e mare, mare greșeală, e din nou ignorantă cu sentimentele mele, dar aceasta e altă poveste). ideea importantă e că mă simt bine aici și acum și nu știu cât va mai dura, deci mă bucur din plin de momentul meu de fericire chioară.

l i b e r t a t e

ș i

f e r i c i r e   d e   a c u m

// 19.01.2017

Un gând despre &8222;eu și părul meu scurt&8221;

  1. Libertatea (liberul arbitru) este un drept acordat de Dumnezeu fiecarui om rational-sentimental,si nici un alt om,grup,organizatie sau lege omeneasca,nu are dreptul sa se opuna acestui Drept Divin,personal !

    Apreciază

Lasă un răspuns

