problema noastră nu e ignoranța, ci lipsa de acțiune

Era o seară liniștită de august. Mă aflam afară cu verișorul meu și povesteam despre viață. El are 12 ani, încă se joacă pe telefon fără oprire de fiecare dată când are ocazia, se uită la desene și e prins încă în lumea lui magică de copil. Nu se uită la documentare despre cum să ai o viață fericită sau cum să ai succes. Nu poartă încă grijile pe care le purtăm noi, griji ca *poate nu mă vor plăcea acolo*, *nu am suficienți bani, trebuie să mai economisesc*, *nu sunt fericit cu mine*. El nu le are, umerii lui sunt curați, fără să poarte povara acestora.

La un moment dat, făcându-se deja târziu tatăl său a venit la noi și auzindu-ne vorbele, a intrat și el în discuție. El nu a urmat niciodată o facultate. A plecat de la 14 ani de acasă și a terminat liceul făcând sacrificii. De atunci el tot a muncit. A muncit foarte mult, dar astăzi uitându-se la toți anii care au trecut nu regretă nimic pentru ca a ajuns să se bucure de toate lucrurile materiale de care nu a avut ocazia să se bucure. Din punctul meu de vedere, el trăiește în continuare pentru un *eventual mai bine*, pentru o speranță la un viitor mai bun și liniștit, dar măcar face eforturi zilnic pentru a ajunge acolo. Deci spun eu că e de admirat.

Daaaar…fiul lui nu învață. A rămas corigent pentru a nu știu câta oară anul acesta. Și profintând de ocazie unchiul meu a început să îi spună lucruri destul de înțelepte spre surprinderea mea. A început să spună că e bine să apreciezi unde ești și ce ai realizat până acum, să îți cunoști evoluția; să continui mereu, dacă nu poți alerga, să mergi și dacă nu poți face asta, să te târăști…dar mereu să continui.

Verișorul meu m-a uimit de curând spunându-mi că știe că nu e nevoie să îi pese de părerea celorlalți, că e doar inutil să faci acest lucru.

Oameniii știu. Indiferent de educație, de vârstă…toți știm. Știm deja destule pentru a trăi o viață perfectă. Nu avem nevoie să ni se spună lucruri noi. Nici eu nu am nevoie, nici voi nu aveți. Avem nevoie doar de cineva care să ne reamintească, să scoată la lumină mulțimea de adevăruri vechi și fundamentale.

Avem nevoie de motivație pentru a începe. Avem nevoie să acționăm.

deschide biblioteca minții tale

și caută-ți adevărurile fundamentale

și acționează…

doar acționează !!!

Lasă un răspuns

