Ce am realizat până la 19 ani…

Acum câteva zile, am făcut 19 ani și brusc m-am speriat. Pentru o secundă m-am gândit că nu am realizat nimic important în decursul acestor ani și mi-am propus să scriu ceea ce am învățat până la această vârstă și aici le aveți:

  1. Am învățat să mă iubesc pe mine. Și acesta este, din punctul meu de vedere, cel mai important lucru în viață. Tu nu vei găsi fericirea dacă nu ești, în primul rând, fericit cu tine. Sunt convinsă că tu faci greșeli. Toți facem. Așa învățăm, așa creștem. Dar…te rog, nu mai fii așa dur cu tine, lucrurile se vor rezolva, problema de astăzi este trecătoare. Și dacă ai făcut un lucru bun pentru tine, îmbrățișează-te și mulțumește-ți. Tu ești minunat și ar fi foarte bine să îți amintești acest lucru data viitoare când te mai uiți în oglindă și să lași un zâmbet timid să îți apară pe față.
  2. Am observat că totul este trecător. Dacă tu ești într-un moment fericit al vieții, prețuiește-l, dacă ești într-un moment mai puțin bun, te asigur că va trece, că vei ieși din starea respectivă mai devreme sau mai târziu, așa că tu ai nevoie să continui să zâmbești și să continui această cursă.
  3. Am realizat că tu trebuie să continui mereu. Indiferent de obstacolele pe care le întâlnești pe drum, e nevoie să mergi în continuare. Viața poate părea ca un ocean fără țarmuri.  Și dacă vine un val mare peste tine, înoată, nu te opri, nu lăsa valul să te doboare.E nevoie să avansezi mereu, să nu te oprești în loc pentru prea mult timp pentru că riști să fii înghițit de acel val.
  4. Am reușit să înțeleg că există un singur adevăr și mai multe realități. Și este perfect așa. Toți suntem la fel, dar în același timp suntem extrem de diferiți. Toți ne dorim aceleași lucruri cu adevărat, dar toți avem moduri total diferite de a privi lucrurile, de a ne exprima, de a fi noi. Indiferent de situație, există un singur adevăr și există mai multe realități, realitatea mea, realitatea ta, realitatea lui. Tu privești lucrurile prin prisma experiențelor talte și toți ceilalți fac același lucru.
  5.  Mi-am dat seama că este decizia mea dacă las să mă afecteze sau nu părerea celorlalți. Și am ales să nu. Am ales să mulțumesc persoanelor care mă lăudau, care au părere bună despre mine și să nu mă las afectată de părerile negative. Bineînțeles, accept feedback-ul, dacă îmi spui că am greșit undeva și realizez că ai dreptate, îți mulțumesc și încerc să mă îmbunătățesc. Și așa aleg mereu. Indiferent de ceea ce se întâmplă în viața ta tu ești stăpânul sentimentelor tale și poți alege dacă vrei să te lași afectat de ceva sau cineva sau nu. Să îți amintești acest lucru de fiecare dată când te trezești suferind.
  6. Am descoperit că dacă tu ai o atitudine pozitivă, totul în jurul tău se poate schimba. Am descoperit că elementul cheie al fericirii este gândirea pozitivă. Tu îți stăpânești gândirea. Tu îți poți creea viața pe care ți-o dorești prin gânduri. Sunt sigură ca ai văzut și tu un câine legat. El are o curea la gât care se continuă cu un lanț de fier. Acesta este pus în jurul unui țăruș înfipt în pământ. Când câtelușul este mic încearcă de foarte multe ori să se elibereze, să fie liber, dar nu reușește niciodată. la maturitate nu îl mai vezi încercând să rupă lanțul, să își scoată cureaua. De ce? Pentru că el este convins că nu va reuși. Revenind la noi, cureaua și lanțul  sunt convingerile noastre limitatoare care nu ne lasă să acționăm, care ne împiedică să reușim. Scapă de ele, gândește pozitiv și trăiește-ți viața liber.
  7. M-am familiarizat cu ideea că subconștientul nostru atrage lucrurile pe care ni le dorim cu adevărat, fie că sunt ele bune sau mai puțin bune. E foarte simplu. Proverbul românesc ”Ai grijă ce-ți dorești că s-ar putea să ți se întâmple.” face referire la faptul că al nostru subconștient atrage lucrurile pe care le vrem cu adevărat. Avem fiecare dintre noi un omuleț care notează fiecare gând pe care îl avem. Dacă tu te gândești că ai o soție plictisitoare, un șef prea exigent, colegi proști și un copil tâmpit, omulețul notează gândurile și se străduiește să facă gândurile realitate. De aceea, gândirea pozitivă este necesară în viețile noastre. Dacă ai o gândire pozitivă, emani energie pozitivă și ai parte de rezultate pozitive. Ești pregătit pentru fiecare lucru din viața ta. Ești pregătit pentru tot ceea ce urmează.
  8. Am descoperit că mereu există cel puțin o alternativă.  Orice problemă ai acum, mereu există cel puțin o variantă. Orice situație întâmpini, mereu există o alternativă. Poate când te vei uita mai puțin, atunci o vei descoperi încă una. Așa cum se întâmplă când îți cauți perechea de pantofi preferați. Nu îi găsești imediat. Îi găsești când nu te aștepți. În orice situație te afli, mereu există cel puțin o rezolvare.
  9. Am sesizat că singura persoană care stă între tine și îndeplinirea dorințelor tale ești chiar tu.  Tu și convingerile alea nesănătoase pe care le ai. Dacă tu crezi că ești minunat, ai dreptate. Dacă tu crezi că ești oribil și că nu meriți lucruri bune în viață, ai dreptate. Totul ține de gândire. Totul ține de tine. Dacă vrei un lucru, cere-l! Dacă vrei să ai succes, fă primul pas! Mulți oameni trec prin viața fără să trăiască niciodată. Trec prin viață doar existând. Tu poți să faci mai mult de atât, poți să îți îndeplinești fiecare dorință. Dacă te-ai gândit la ea, dorința respectivă e realizabilă. Doar muncește pentru ea și fă-ți visele realitate.
  10. Am constatat că e nevoie să îți rezolvi problemele imediat după ce au apărut.  Viața, acel ocean fără țărmuri care te forțează să continui îți poate juca feste. Când  vine un val mare peste tine, atunci ies la suprafață și celelalte probleme și simți că nu mai poți. Ceea ce se întâmplă în realitate este că tu ai avut toate problemele respective înainte și nu le-ai rezolvat și acum ele au reapărut, mai multe și poate și mai grele. Ai nevoie să te faci bine pe tine, să îți rezolvi probleme pentru a evita să te înneci. Dar nu fă acest lucru doar pentru a fugi de ceva, nu o fă din teamă că vei ajunge la un punct dificil și toate prolemele îți vor apărea din nou. Fă acest lucru pentru a te simți împăcat cu tine, pentru a dormi liniștit și pentru a fi fericit. Rezolvă-le pentru liniștea ta.
  11. M-am obișnuit să fiu recunoscătoare pentru ceea ce am. Am învățat să fiu recunoscătoare pentru fiecare lucru care nu a mers așa cum am plănuit eu, pentru fiecare greșeală.Fiecare lucru m-a adus unde sunt astăzi. Din fiecare lucru, am scos o lecție, o învățătură. Am învățat să nu mai fiu așa de dură cu mine pentru că la momentul respectiv am făcut ceea ce am crezut că este mai bine pentru mine. Am învățat să fiu recunoscătoare pentru fiecare moment fericit, pentru tot ce e bun în viața mea. Am învățat să apreciez cu adevărat. Am învățat să îmi apreciez experiențele.
  12. Am realizat că fiecare dintre noi are deja toate lucrurile de care are nevoie pentru a reuși. Poate crezi că ai nevoie să faci o schimbare majoră în viața ta, să îmbunătățești aia și aia, dar hai să îți spun un secret: ai fost născut cu toate lucrurile de care ai nevoie pentru a reuși. Tu poți să faci asta, poți să ajungi acolo unde îți dorești și vei găsi calea dacă tu crezi în tine.
  13. Am constatat că iubesc oamenii și că iubesc să fiu în jurul lor. Acum câtiva ani, situația era diferită. Iubesc și acum timpul meu cu mine, fără telefon, fără oamenii din exterior, doar eu cu mine și gândurile mele. Dar iubesc și mai mult să fiu înconjurată de oameni. Iubesc să îi fac să zâmbească, să râdă, să se simtă mai bine în momentele mai puțin bune și să îi motivez să exceleze. E minunat să aduci zâmbete pe fețele oamenilor, ar fi frumos să încerci și tu acest lucru. Dacă știi să te înconjori de oamenii potriviți, viața poate fi o călătorie fericită și plină de lucruri frumoase.
  14. Am învățat să lucrez la mine în fiecare zi.  Eu am avut și încă am convingeri limitatoare și obiceiuri nesănătoase. Eram convinsă că nu sunt suficient de bună o perioadă foarte lungă de timp, dar am învățat să lucrez cu această convingere și sunt pe cale să o elimin. Încă îmi mai doresc să stau pe canapea și să mănînc chips-uri toată ziua, dar aleg să fiu productivă, să elimin obiceiul meu vechi de a amâna lucrurile. Lucrez la mine în fiecare zi. Mă trezesc dimineața pentru a fi o variantă mai bună a mea. Vreau să schimb lucrurile care nu-mi plac la mine și să fiu mai bună și știu că pot face asta.
  15. Am văzut că dacă îți dorești ceva, trebuie să ceri. Oamenii nu îți poți asculta gândurile, câteodată până și tu uiți să faci acest lucru. Dacă îți dorește ceva, obține-l, îl meriți. Vrei. Meriți. Obți. Dacă nu îți iasă din prima, mai încearcă și mai încearcă și mai încearcă până reușești.Se spune că eșecul, nereușita vine când ești la o distanță foarte mică de succes. Așa că tu continui să încerci, să ceri până vei obține ceea ce îți dorești.Comunică eficient, spune-le oamenilor ceea ce îți dorești și lasă magia să se întâmple.
  16. Am învățat diferența dintre remușcări și regrete. Regretele apar în momentele în care ratezi șanse, când refuzi oportunități, când nu faci anumite lucruri. Remușcările apar după ce ai făcut anumite lucruri și nu ești mulțumit cu alegerea făcută. Poți alege ce îți dorești să ai mai multe în viață. Și eu am ales să am mai multe remușcări. Am ales să îmi dau șansa de a face mai multe lucruri, de a experimenta mai mult, de a trăi viața, de a profita de tot ceea ce îmi oferă ea. Se spune că oamenii cu regrete trăiesc mai puțin, că se consumă mai mult și se gândesc la șansele pe care le-au ratat. Poate e adevărat, dar în momentul de față  eu nu am nici remușcări, nici regrete. Mi-am făcut destinul așa cum mi-am dorit, am acceptat provocări și am făcut greșeli, dar am preferat să apreciez fiecare experiență pe care am avut, fie ea dureroasă, fie ea fericită. Alege să trăiești așa cum îți dorești și cel mai important, alege să fii fericit.
  17. M-am obișnuit să ascult, nu doar să aud și să privesc, nu doar să văd.  Tu poți alege să fii mai atent la oamenii care te înconjoară, la lucrurile din jurul tău pentru că un lucru mic acum, poate fi un lucru mare peste ceva timp, pentru că lucrurile mici sunt lucruri mari în realitate. Poți să îți scoți ochii din telefonul pentru câteva momente și să observi că ești în viață, că ești aici, să îți mulțumești pentru lucrurile minunate din viața ta și să observi că cerul are o culoare minunată. Alege să te obișnuiești să asculți oamenii. Tu doar îi auzi și ai auzi pe jumătate pentru că în mintea ta îți formezi deja un răspuns foarte bun, pentru că îi auzi doar pentru a răspunde. Ascultă-i pe cei din jur, lasă-i să se facă auziți. Arată că îți pasă. Observă.
  18. Am învățat să mă bucur de fiecare zi. Am învățat să mă întreb în fiecare seară dacă am avut o zi bună, dacă am fost fericită în ziua respectivă. Am învățat să îmi ascult gândurile. Tu poți face la fel. Tu poți avea grijă de tine. Te poți bucura de fiecare pe care o trăiești. Îți poți creea mereu amintiri fericite. Și dacă ai șansa aceasta, de ce nu profiți de ea?
  19. Am constatat că prietenii tăi sunt un izvor de fericire, dacă știi să îi alegi bine. Prietenii mei reprezintă un izvor nesfârșit de fericire. Și tu crezi că e minunat să ai oameni care să te urmeze în călători, oameni care să te asculte când ai nevoie, oameni care să te înveselească, care să te iubească necondiționat și oameni cu care să formezi amintiri fericite. Dacă nu ești înconjurat de astfel de prieteni, schimbă-ți cercul în care ești urgent! Nu poți crește așa, nu poți fii fericit cu astfel de oameni în jurul tău. Ai nevoie de oameni pozitivi în jurul tău, de giganți, de oameni care să facă lucruri frumoase, de oameni care să își dorească să se schimbe și să schimbe lumea, oameni încrezători pentru a crește frumos. Așa sunt prietenii mei, sunt oameni alături de care cresc, oameni care cresc în același timp cu mine, sunt oameni minunați care fac lucruri și mai extraordinare.

Mai am de învățat? Cu siguranță. Vreau să învăț toată viața. Vreau să mă descopăr și să descopăr lumea în continuare. Vreau și pot să fac asta.

Și tu poți alege să faci același lucru…

trăiește,

descoperă lumea,

învață

și cât timp faci asta

fii fericit.

 

 

Lasă un răspuns

